Top
Runscapes / Blog  / Cum a fost sa traim paradisul pe pamant pentru o saptamana?

Autor: Cristina Andrei

Mykonos, cea mai frumoasa vacanta din viata mea

Am fost doi ani la rand in Mykonos si pot sa spun ca de fiecare data am simtit ca a fost vacanta vietii mele. Mykonos este cu totul si cu totul altfel decat celelalte insule grecesti, pentru ca, pentru cei care vor sa se distreze, iti ofera cele mai multe optiuni in materie de cluburi pe plaja.

Prima oara cand am ajuns aici, in vara lui 2016, am ales sa merg la recomandarea unui bun prieten, care obisnuieste de cativa ani incoace sa isi petreaca vacantele in Mykonos. Ideea de a sta o saptamana pe o insula nu m-a incantat foarte tare, fiind o exploratoare din fire, asa ca am ales un pachet in insulele Cyclade si am stat cate 2 nopti in Paros, Naxos, urmand ca ultimele trei sa le petrec aici.

Chiar daca in 2016 nu am avut atat de mult timp la dispozitie sa descopar insula si am vizitat putine locuri, acest loc mi s-a parut absolut divin. Plajele, culoarea apei, oamenii, centrul istoric, mancarea, distractia, absolut tot. Este combinatia perfecta de a te relaxa si a dansa pana dimineata pe malul marii, in niste locuri cu adevarat superbe.

Asa ca, in 2017, am hotarat sa merg din nou cu prietena mea, Diana, de data aceasta o saptamana.  Am ales sa mergem prin intermediul unei agentii, pentru ca exista cateva la noi care pe perioada verii impart un charter pe vara cu plecari in Mykonos in fiecare miercuri. Astfel, puteti achizitiona de la ei pachetul intreg avion + cazare. Preturile variaza, evident, in medie, o excursie pentru doua persoane, cu drum si cazare cu mic dejun inclus incepe undeva la 1200 de euro si poate depasi 3000, in functie de hotel.

Vreau sa precizez ca nu este o insula ieftina, cum ne-am obisnuit cu restul Greciei. Aici, o sa vedeti, vin foarte multi oameni cu o situatie financiara extrem de buna, care doresc sa isi cheltuiasca banii pe sampanii si plimbari cu elicopterul. Ceea ce, nu e rau. Fiecare e liber sa dea banii pe ce doreste el.  Ce vreau sa va spun, este ca si cu un venit mediu poti avea o vacanta pe cinste in Mykonos, ceea ce o sa va detaliez in randurile ce urmeaza.

Meriti sa pleci prin agentie, macar o data pe an

Sa pleci printr-o agentie si sa ai totul organizat de ei, fara sa te mai stresezi cu ce iei de la aeroport, cum ajungi la hotel etc, poate fi un adevarat rasfat. Nu ma intelegeti gresit, imi place sa imi fac excursiile singura, da. De pilda, in America, am gandit si am cautat in cel mai mic detaliu traseele, inchiriat masina si toate cele sase cazari unde am stat. Mi-a facut placere sa fac asta iar, in curand, o sa povestesc si despre aventura noastra pe coasta de vest a Statelor Unite. Revenind la vara si la Grecia, voiam sa va spun ca am fost tratate regeste. In aeroport, am fost asteptate de agentia partenera din Mykonos si duse la hotel cu masina lor. Cu bagajele am fost ajutati de ei si de angajatii hotelului, care ne asteptau, foarte binevoitori, la receptie. De asemenea, reprezentantul agentiei, ne-a oferit un ghid al orasului si a stat de vorba cu noi 15 minute, povestindu-ne despre insula si ce putem face acolo.

Am ales un hotel de 4 stele, la doar 10 minute de centrul Mykonosului. Hotelul avea o piscina marisoara, unde am ales sa stam in zilele in care a batut vantul foarte tare. Ca sa vizitezi insula, musai trebuie sa inchiriezi masina. In 2016, stand si 3 nopti, am mers cu mijloacele de transport in comun, insa, va spun sincer ca este mult mai rentabil sa iei masina. Noi am platit 350 de euro pentru 5 zile pentru un Nissan Micra cu cutie automata. Partea frumoasa este ca cei de la hotel ne-au facilitat acest serviciu si masina a venit direct la receptie, impreuna cu agentul de la firma de inchirieri.

In continuare, o sa va povestesc ce locuri am vizitat noi, unde sa faceti plaja, dar si unde am mancat cel mai bun tzatziki si moussaka din viata mea.

Centrul Vechi

Cand ma gandesc la Grecia, primele lucruri care imi vin in minte sunt casele lor superbe, vopsite in alb, cu celebrele acoperisuri albastre. Mykonos seamana foarte bine din punct de vedere arhitectural cu Santorini, asa ca o plimbare prin centrul vechi este ca un vis care nu vrei sa se mai termine. Stradutele inguste care duc spre mare, forfota, mirosurile tavernelor si buticurile cochete definesc cel mai bine acest mic orasel. Tot in centru sunt si celebrele lor mori de vant, una dintre principalele atractii ale insulei, de unde puteti admira un apus superb. Tot pe faleza sunt insirate foarte multe baruri, unde, cand apune soarele, puteti sa va alegeti un loc de unde sa-l vedeti, la un pahar de vin.

Nammos

Publicatia Conde Nast Traveler a denumit Nammos-ul, “Best Beach Club” din lume, in 2017. Un titlu binemeritat, avand in vedere atmosfera superba care este acolo. Nammos este un bar de lux pe plaja, care ofera si sezlonguri, unde petrecerea incepe de la ora 12.00. Astfel, in timp ce faci plaja, poti sa si dansezi. De asemenea, au si un restaurant unde poti manca. Fructele de mare si pestele sunt proaspat pescuite, cu o barca care lucreaza exclusiv pentru ei. Puteti incerca aici si adevarate delicatese, cum ar fi vita Wagyu si Kobe. Mariah Carey si Leonardo di Caprio sunt doar doua dintre celebritatile care le-au trecut pragul si cu care poate ai ocazia sa te intalnesti acolo.

Noi am petrecut o zi la plaja aici, dar am venit si intr-o seara la distractie. Show-ul de artificii pe care il organizeaza din jumatate in jumatate de ora este absolut senzational, iar atmosfera este de nedescris in cuvinte. Daca ajungeti in Mykonos, it’s a must sa ajungeti aici.

Principote

In acest loc, care se afla pe plaja Panormos din nord-estul insulei, ce mi-a placut foarte tare a fost decorul. Lemnul este elementul de baza, atat in interior, cat si in exterior, iar datorita acestuia lumina cade foarte placut, iar atmosfera este foarte zen.

Pe zi puteti sta la plaja si, la fel ca si la Nammos, asculta muzica, fiind un beach bar unde petrecerile se tin lant in timpul zilei. Preturile sunt un pic mai accesibile ca acolo, iar avantajul este ca este o plaja mai ferita de turisti, fata de cele din sudul insulei.

Scorpios

Unicitatea acestui loc consta in faptul ca este construit pe o stanca, exact pe plaja Paraga, din sudul insulei. Constructia este foarte simpla, din lemn, si pun la dispozitie, pe langa sezlonguri si cateva cabane, asta daca vii cu gasca. Este un loc foarte linistitor, unde pe zi te poti relaxa pe ritmuri de oriental house, afro-beats, de care se ocupa Dj-ul rezident, Valeron.

Noi am fost in doua seri diferite aici. Intr-una din ele, pentru ca nu era eveniment, a fost totul foarte chill. Se face un foc mare de tabara pe nisip si se poate admira cerul instelat la un pahar de vin, pe perne super confortabile. In cealalta seara ne-am dus la un party, iar locul era de nerecunoscut, fiind full. Am dansat pana ne-au dat afara si asta inseamna ora 02.00 AM la ei. :))

Legat de preturi, eu vorbesc in vin, pentru ca asta consum de obicei cand vine vorba de alcool. Un pahar de vin alb este in jur de 12 euro.

Buddha Bar – Santa Marina Mykonos

La Buddha Bar Beach am ajuns tot la recomandarea vechiului meu prieten, care mi-a spus ca trebuie neaparat sa incerc sushi-ul lor. Citisem pe net ca este un loc destul de exclusivist, eu si Diana nu eram in the mood pentru chestii pretentioase, mai ales ca venisem cu gandul ca vrem sa ne relaxam, singurele noastre tinute fiind costumul de baie, slapii, palaria si rochiile de plaja. Am zis totusi ca e pacat sa nu ne oprim, macar in trecere, si aici si, intr-una din zile, am fugit de la plaja, la un scurt brunch. Locul este superb, se afla in cadrul resortului Santa Marina. Plaja privata este foarte mica, dar foarte cocheta. Preturile sunt piperate, pentru doua paturi cu umbrela, platesti 140 de euro pe zi. Barul, unde ne-am oprit sa incercam sushi-ul, este exact pe plaja, iar atmosfera este foarte chill.

Joanna’s Nikos Place

Si acum o sa va povestesc de taverna care ne-a intrat la suflet, pentru ospitalitatea staff-ului, mancarea extraordinar de buna, dar si pentru autenticitatea locului. De mancat, am mancat in diverse locuri in Mykonos: in centrul lor vechi, pe plaja, la beach barurile de mai sus. Mancarea a fost fie fancy, gourmet, fie overpriced. Locul de care ne-am indragostit iremediabil a fost Joanna’s Nikos Place, o taverna pe malul marii, care se afla pe drumul nostru de la hotel in centru. Preturile sunt medii, iar mancarea este absolut senzationala. Aici am mancat cea mai buna mousakka din viata mea, dar si cateva salate traditionale, pe care nu le mai gustasem pana acum. Am revenit acasa hotarata sa le gatesc prietenilor mei cateva dintre aceste delicatese, care chiar nu sunt greu de facut.

Final tips:

• Mykonos nu este o insula ieftina. Noi am strans bani pentru aceasta vacanta, insa a fost highlight-ul verii. Merita fiecare euro cheltuit aici, va garantez!
  • Inchiriati masina! Veti avea ocazia sa explorati insula mult mai bine. Pretul este in jur de 50 de euro/zi.
  • Cautati locurile autentice pentru mancare, cum este taverna pe care am descoperit-o noi si evitati-le pe cele foarte turistice.
  • Nu ratati apusul de la morile de vant.
  • Mykonos este un loc atipic Greciei, pentru ca este plin de beach baruri, asa ca pregatiti-va pentru distractie. Mergeti macar la doua dintre cele prezentate mai sus, va promit ca nu o sa regretati!

Concluzia este ca noi ne mai intoarcem si anul acesta, in gasca si mai mare! 🙂